Sabrina en Almar ontdekken...........

Colorado National Monument en Mesa Verde National Park via Moab

Gisteren was een dag van rijden. Weer naar Colorado. We lieten de met sneeuw bedekte hoge scherpe bergen achter ons en reden weer de dorre graslanden in. Glooiend zoals eerder. Langs vervallen huisjes en door rommelige dorpjes. Veel auto's op eigen erf die stonden te verrotten.

Het mooiste deel was net nadat we weer in Colorado binnen gereden waren. Het was een paar uur afzien maar Flaming Gorge National Recreation Area was erg mooi. We reden door een kloof van rood gesteente. En over de pas waar we een wijds uitzicht hadden over de gereden weg. Aangekomen in dorp Fruita bij Colorado National Monument.

Het laatste park zijn we vandaag in de ochtend in gegaan. Rode gesteente met grote pilaren die uitgesleten zijn. De rit van 23 mile had verschillende uitzichtpunten op het rode gesteente maar ook de vallei waar Fruita in licht. Omdat we een dag voor op schema liggen zijn wij naar Moab gereden, voor Arches National Park. Hier zijn we 13 jaar geleden al eens geweest maar wilden die nogmaals rustig bekijken. Dat laatste ging helaas niet op. Daar aangekomen stond er een lange rij auto's voor de ingang. En blijk je ook nog van te voren een tijd te moeten reserveren om erin te kunnen. Wij onze telefoon gepakt, alles vol tot volgende week maandag. Voor niets er heen gereden.

Dan maar door naar Mesa Verde National Park in zuid west Colorado. Dit park gaat ook weer de bergen in maar daar is een oud dorp ontdekt in de bergen van Indianen. Erg indrukwekkend om de best goed bewaarde bebouwing te zien. We zijn ook maar meteen een kamer in het park gaan bezetten. Genieten van de sterrenhemel en misschien de wilde dieren.