Sabrina en Almar ontdekken...........

Mesa Verde NP, Million Dollar Highway en Silverton

Gisteren bij aankomst in Mesa Verde National Park hadden we een kleine aanvaring met de receptionist. De mevrouw was wat knorrig en wilde niet echt uitleggen welke kamers ze hadden, welk uitzicht en waarom ze duurder waren dan op de website. Volgens mevrouw Linda waren er 2 soorten kamers, standaard en luxe. Maar op hun website stonden er 4. Mevrouw Linda was niet echt meewerkend en bleef bij 2 verschillende. Wij waren klaar met mevrouw Linda en boekten ondertussen online een kamer. De andere receptioniste nam het over en vroeg wat er was. Wij legden het verhaal uit. Voor ons was er een luxe kamer beschikbaar. En wat vanochtend bleek, complementary; gratiesch! De duurste nacht van deze vakantie, niets hoeven betalen. Helaas moeten we verder anders hadden we nog een nacht geboekt.

Helaas weinig dieren gezien in de vroege ochtend, alleen een paar Elken.

Met een tussenstop in Durango, heeft een oud centrum maar niet echt heel bijzonder, zijn we richting Silverton gereden via de Million Dollar Highway. Deze weg kostte toentertijd een miljoen dollar om aan te leggen en slingert door de bergen. Nu met de besneeuwde bergtoppen en verkleurende Espen een heel mooie weg.

Silverton is een oud mijnwerkers dorpje met nog authentieke gebouwen. Leuk om een dag te bezoeken of zoals wij een nacht te overnachten. De fotograaf heeft foto's in de etalage hangen van mensen van deze tijd maar in oude opzet en het oude bordeel is nu een restaurant. De bank heeft nog het oude interieur met de spijlen voor de balie. Het ademt nog een beetje het Wilde Westen.