Sabrina en Almar ontdekken...........

Black Canyon of the Gunnison National Park, Pikes Peak en Colorado Springs

Gisteren en eergisteren was het koud, bewolkt en sneeuwachtig. We hebben zowel de Zuid als Noord kant van de Black Canyon (vallei) bezocht. Mooi om te zien een vallei van bijna een kilometer diep. Maar door de bewolking en regen / sneeuw lastig op foto's te krijgen. Het is een ruig landschap van grijze scherpe rotsen en bergen. Onderin stroomt de Gunnison rivier die 1 van de meest stijle rivierenbeddingen heeft. Hierdoor slijt deze snel door de vallei heen. Overigens begint de rivier in een stuwmeer. Althans dat is zijn lot geworden.

Vandaag was het weer strak blauw en in de zon warm. Wij zijn Pikes Peak opgereden. Éen van de bekendste bergen in de VS. De rit er heen was circa 20 kilometer en we eindigden in de volle zon met een ver uitzicht in de sneeuw. Eind halte was op 4400 meter.

De dag sloten we af in een plaatselijk park in Colorado Springs, Vallei van de Goden genaamd. Rode rotsen en pieken die uit het landschap steken, midden in de stad.

Morgen gaan we het laatste park bezoeken: Rocky Mountains NP. Benieuwd of daar ook sneeuw ligt. En misschien maken we nog iets mee van de zonsverduistering die vooral in New Mexico en midden en Zuid America te zien is.

Milko

Hele mooie verhalen