Sabrina en Almar ontdekken...........

Colorado Springs naar Rocky Mountains

We zijn ondertussen aangekomen in ons laatste stop voordat we weer naar Denver moeten voor de vlucht naar huis.

Vanochtend begonnen met een bezoek aan de klifwoningen van Manitou Springs. Dit is gelijk aan ons eerder bezoek aan Mesa Verde maar veel kleiner. Je kon er nu doorheen lopen en dus een betere indruk krijgen hoe de indianen bijna 1000 jaar geleden hebben geleefd. Kleine ruimten met kleine deurtjes waar je bijna in vast komt te zitten. Gebouwd in een inham in de berg. Bijzonder om eerst Mesa Verde gezien te hebben van bovenaf en nu er zelf doorheen te lopen.

Onze navigatie wilde ons via de snelste route, de snelweg, richting de Rocky Mountains sturen. Nou, wij wilden dat zeker niet. Maar dat bracht wel wat discussie in de auto omdat we de geplande route door de bergen niet goed konden vinden. Toch gelukt en we moesten weet door de sneeuw heen. Maar eerst bij een uitzicht even brunchen. Werden we aangesproken door een mevrouw. Of we haar bril wilden hebben. Zeker wel, en hierdoor hebben we de bijna totale zonsverduistering kunnen zien. De bril hebben we niet meer terug gegeven en op verschillende plaatsen hebben we nog naar de afnemende zonsverduistering gekeken.

Nadat we de sneeuw hadden overwonnen reden we over een Scenic Byway. Niet een echte maar toch wel een mooie weg door de bergen. Ineens een kleine opstopping van zo'n 10 auto's. Daar gebeurde iets! 2 Elanden die aan het drinken en eten waren. Eindelijk weer wat wildleven te zien. Hier hebben we zo'n 150 foto's gemaakt. Waarna we verder zijn gereden naar ons laatste park, de Rocky Mountains. We overnachten in Grand Lake, een klein dorp aan de rand van het Nationale Park in een houten huisje. Het dorp ligt aan een meer, heeft 3 wegen en 5 zijwegen maar de hoofdweg heeft nog een beetje het oude Wilde Westen sfeertje. Hier gaan we de komende 2 dagen nog wat rond lopen en rijden.