Sabrina en Almar ontdekken...........

Rocky Mountains en terug naar huis

De afgelopen 2 dagen voor zover het mogelijk was door de Rocky Mountains gereden en gelopen. Helaas was de centrale weg door het park afgesloten doordat er 3 meter sneeuw op lag. Hierdoor konden wij maar 20 kilometer het park in. De overige 60 km hebben we dus niet gezien.

We hebben een grote groep Elken over de kale vlakte zien lopen die een redelijke draf hadden. Helaas op afstand. Voor de rest een omgeving tussen de bergen met witte toppen en een groot deel van het bos verbrand. Wat betreft dieren weinig gezien tot het eind van de dag. Weer een grote club Elken en nu stond er ook een mannetje tussen met een groot gewei. Hier hebben we een tijdje bij staan kijken.

Vandaag hebben we de weg terug richting Denver in gezet. Op de route zijn we kort gestopt in Nederland. Soms is het dichterbij dan je denkt. Nederland ligt aan de oostkant van de Rockies en is een oud mijnwerkers dorpje. Deze heette eerst anders maar kreeg de naam door een bedrijf uit......

Als laatste kregen we nog een toegift van een Coyote die vlak voor onze auto over wilde steken. Deze vluchtte de bosjes in maar kwam even later toch weer even te voorschijn. Tot slot reden we door een vallei met ruige ronde rotsen langzaam aan de vlakte van Denver op. De temperatuur steeg weer naar 23 graden. Onbewolkt was het alweer de laatste dagen maar dan rond het vriespunt, hoewel de zon erg warm was.

Morgen om 12:00 uur vertrekken we via Boston naar Amsterdam.

Tanja

Mooie reis weer gemaakt!
Goede vlucht en wel thuis