Sabrina en Almar ontdekken...........

Kalahari naar Fish River Canyon

Het is best handig dat hier in Namibië veel Zuid Afrikaans wordt gesproken. Hierdoor kan de barman rustig zijn ongenoegen over een groep Kroaten uiten en wij antwoorden terug in het Nederlands. Maar dit terzijde.

Eergisteren nog een middag safari gedaan door de Game Reserve. De oppervlakte is 10.000-en km2. Dus verdwalen is makkelijk. Na 2,5 uur rijden over de rood bruine zandduinen en veel wild te hebben gezien, zoals Struisvogels, Zebra's, Oryxen, Giraffen, herten en de 2 zojuist geïntroduceerde neushoorns, vroeg de gids waar onze lodge lag. Iedereen wees een andere kant op. We eindigden bovenop een zandduin met zonsondergang voor een sundowner. De eerste slok werd uitgegoten op de aarde met de woorden: "Op de president!"

Gisterenochtend vertrokken we naar Fish River Canyon. Dit is na de Grand Canyon in Amerika de grootste kloof op aarde. En het heeft zeker wat weg van de Grand Canyon. Ruig, diep, wijd en ook rood-bruin.

Maar voor we daar waren moesten we eerst 60 kilometer over de D-weg en 30 over de C-weg. En toen hadden we weer asfalt onder ons de volgende 300 kilometer. Onderweg stopten we nog bij een "Quiver tree" bos (kokerboom). De Kokerbomen lijken op een broertje van de Baobab. En we hebben de Speeltuin van de Reuzen bezocht. Er liggen rotsblokken op elkaar gestapeld alsof het lijkt dat er een reus met blokken heeft gespeeld. Maar ook niet opgeruimd. Na 250 kilometer even een onderbreking. Vervolgens gingen we langs Keetmanshoop om tot slot nog 100 kilometer over gravel, C-weg, naar ons hotel te gaan; Roadhouse. Hier konden we ook weer tanken. Met de afstanden in Namibie, en een tankstation in Keetmanshoop gemist te hebben geeft dit wel een beetje opluchting na bijna 500 kilometer geen tankstation tegen te komen.

Vanochtend hebben we dus de Fish River Canyon bekeken. Op 4 plekken kan je een kijkje nemen in de kloof. Tijdens de rit er naar toe zagen we de zeer zeldzame Hartmanns Berg Zebra's. Op de terugweg naast Oryxen en Springbokken ook 3 Giraffen. We moesten hiervoor wel onze auto van de weg nemen en het ruige terrein op brengen. Morgen gaan we verder richting de Atlantische Oceaan.

Tanja

Met zo weinig tankstations moet je niet even een verkeerde afslag nemen.
Spannend hoor!

Joke

Wat een belevenis en met de gedachten dat je niet kan tanken lijkt en dat je in neerlands wat kan zeggen apart