Sabrina en Almar ontdekken...........

Fish River Canyon naar Luderitz via Kolmanskop

Gister middag nog een kort stukje gereden door de omgeving. Nog een Zebra gezien en uiteraard Oryxen. In de avond een dubbele hamburger gegeten. Deze was goed bereid en volgens ons met wild vlees. Kan een Springbok of Oryx zijn geweest.

Om 8:30 reden we weer de ruim 100 kilometer terug naar de snelweg B4. De afwisseling bestond uit 6 Zebra's en 3 bochten. En dat in 100 kilometer.

De B4 was ruim 300 kilometer en na 200 kilometer licht glooiende steppe / droogte met groene toefjes werd het langzaamaan mooier. Het rood bruine werd geler en vermengde zich zelfs even. Er ontstonden langs de weg wat bergjes die met grijze tinten sterk afstaken. Op 10 kilometer van Luderitz stopten we bij Kolmanskop. Dit was begin vorige eeuw een booming dorp van de Duitsers omdat er diamanten gevonden werden. Nu is het een spookdorp waar de gebouwen door de duinen wordt verzwolgen. Er zijn nog een paar huisjes die ingericht zijn zoals het vroeger was. De landhuizen vervallen steeds meer.

In Luderitz zelf hebben we de tank weer volgegooid, voor 1 euro per liter diesel! En de achterbak met water en wat eten voor tussen de middag.