Sabrina en Almar ontdekken...........

Namib Woestijn

Gisteren vertrokken vanuit Ludritz naar de Namib Woestijn. Na 120 kilometer asfalt sloegen we linksaf de gravel weg op. Dit zullen volgens zeggen de komende 500 kilometer onze wegen worden.

We reden de woestijn in. Een bijzondere omgeving al dat zand en de groene struikjes en hier en daar een boom. We rijden rustig verder en verder de woestijn in en naderen een gebergte. Dit is het Tiras Gebergte. Steekt met zijn rood grauwe kleuren bijzonder af op de gele ondergrond.

We vervolgen op een D weg wat eigenlijk verharde zandgrond is. Beetje glijdend met de auto. Na een paar uur hebben we onze overnachtingsplek gevonden. Hier is echt helemaal niets behalve een heel mooie omgeving. Onze accommodatie staat onderaan een rode berg op een boerderij. Een soort oase. 7 kleine gebouwtjes waar de gasten verblijven en een grotere waar we eten en de eigenaren ontmoeten. Wij zijn de enige 2 en eten mee met de 2 eigenaren, geboren en getogen Namibianen met Duitse achterouders. 's Middags lopen we ruim een uur over het terrein door de bergen. Een drankje drinken we in de zon met weids uitzicht over de woestijn en op de bergen. In de nacht een zeer heldere hemel met een goed zichtbare Melkweg.

Vanochtend onze reis voortgezet. De rode kleur werd geel. Op weg naar de Sossusvlei. Ook hier weer verschillende kleuren bergen die afsteken tegen de ondergrond. Groen, zwart en rood. We zien weer veel Struisvogels, Zebra's (niet de Hartmann), Oryxen en Springbokken. Het is heet in de omgeving van Sossusvlei. Heel erg heet.